Dagsorden til ordinært generalforsamling

Herning og Omegns Biavlerforenings ordinære Generalforsamling, mandag den 21 marts 2022 kl. 19.00 Naturskolen Løvbakkevej 32, 7400 Herning Dagsorden Valg af dirigent og referent. Fremlæggelse af bestyrelsens beretning. Fremlæggelse af regnskab. Bestyrelsens forslag og planer for det kommende år. Fastsættelse af kontingent. Behandling af indkomne forslag. (skal være indkommet senest Læs mere

Oxalsyrebehandling

Lørdag den 11 december behandlede vi vore bier med oxalsyre. Der var ca. 15 medlemmer som var mødt op og fik blandingen med hjem til deres bier u.b. Der var også kaffe på kanden til dem der havde tid. Derefter viste Vagn nybegynderne hvordan man gjorde det. (3.5 ml. pr Læs mere

Årsafslutning 2021

Mandag den 6 december holdt vi vores årlige afslutning i HOB. Der var 33 som deltog og vi havde en hyggelig aften. Formanden indledte med nogle ord om årets gang i foreningen, og efterfølgende fik vi gløgg og æbleskiver. Pakkespillet blev lidt begrænset i år på grund af Covid-19. Gevinsterne Læs mere

Honningbedømmelse

Mandag aften havde vi den årlige bedømmelse af honning. Der blev indleveret 21 stk. til bedømmelse. Jette Mogensen og Egon Green stod for bedømmelsen i år, og vinder blev: Dan Pedersen med bedste lynghonning, og Christian A. Christensen med bedste sommerhonning. Vi siger dem tillykke med det fine resultat. . Læs mere